Thursday 9 March 2023

Pengalaman Ramadan Yang Lebih Bertenaga Dengan Set Ramadan Shaklee



Assalammualaikum wbt.

Lagi beberapa hari sahaja kita akan menemui bulan Ramadan. Tak sabar rasanya nak menemui Ramadan kali ini sebab tahun ni Ramadan pertama selepas memasuki fasa Endemik. Bolehlah berterawikh di masjid dan surau-surau seperti kebiasaan Ramadan sebelum ini.

Apa persediaan korang untuk menyambut kedatangan Ramadan kali ini?
Bagi Kak Rai, semestinya persediaan mental dan fizikal. Dari segi pemakanan dan amalan-amalan yang akan di lakukan nanti.

Perkara yang paling Kak Rai titik beratkan ialah persediaan pemakanan yang sesuai untuk melalui Ramadan dengan lebih tenang dan sihat. Kak Rai pilih set Ramadan Shaklee. Ini merupakan tahun yang ke 5 Kak Rai tidak bersahur dengan nasi sebaliknya Kak Rai pilih untuk bersahur dengan Protein Shake Shaklee iaitu Cinch Shake dan ESP.

Tentunya kerana protein ini membuatkan rasa kenyang yang lebih lama dan badan tidak lemah ketika berpuasa. Penting tau untuk memastikan badan kita sentiasa bertenaga. Puasa bukan alasan untuk kita tidur seharian kan. 

Pemakanan yang seimbang mampu berikan badan tenaga yang berpanjangan.

Set Ramadan Shaklee mengandungi ESP, Cinch Shake & Performance Drink.

Inilah set yang Kak Rai consume lebih 5 tahun sepanjang berpuasa. Bukan setakat berpuasa di bulan Ramadan tetapi setiap kali berpuasa akan bersahur dengan Cinch Shake, ESP atau Life Shake.

Korang yang tak pernah cuba, kena cuba set ni. Memang badan rasa best sangat tau.
Bukan Kak Rai sahaja yang sukakan set ni tetapi kawan-kawan Kak Rai pun sukakan set ini. Boleh baca pengalaman mereka bersama Set Ramadan Shaklee di sini.

Kekalkan Hidrasi Di Bulan Ramadan

Bersahur atau berbuka puasa dengan minuman isotonik memang betul -  betul fresh dan bertenaga. Di Shaklee ada juga minuman isotonik yang lebih sihat iaitu Perforfamance Drink (PD). PD ini menjadi pilihan angkasawan dan atlit.



Kebaikan Performance Drink

  • Menghilangkan rasa dahaga dengan cepat dan menyegarkan badan.
  • Membantu badan kekal terhidrasi dan memberikan  keseimbangan elektrolit dalam badan setelah berpuasa sepanjang hari.
  • Mengekalkan dan memelihara paras gula dalam badan.
  • Meningkatkan daya tahan badan dan otot.
  • Menambahkan tenaga dan melembapkan kulit
Minuman isotonik shaklee dihasilkan tanpa gula, tanpa gas, tanpa pewarna dan perisa tiruan. Kerana itu ianya menjadi pilihan atlit dan angkasawan.


#blogmegashaklee 
#shakleethrivae2023
#shakleetriumph2023

#gengIsihat



Klik gambar untuk mengetahui tentang produk Shaklee dan konsultasi ekslusif.



0 comments:

Post a Comment