Wednesday 13 January 2016

Suplement


Selalu orang salah anggap antara supplement dan ubat. Ramai yang menganggap supplement boleh bertindak seperti ubat especially ubat tahan sakit. Salah ye!

Supplement ialah makanan tambahan yang memenuhi ruang-ruang kosong nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan kita. Tetapi kenapa ada yang kata suplement boleh menyembuhkan? Secara dasarnya, supplement tidak menyembuhkan tetapi membantu mencukupkan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan kita untuk menghalang, menyerang dan melindungi tubuh kita dari serangan penyakit. Supplement membantu meningkatkan antibodi badan supaya ia dapat berkerja untuk mengekalkan kesihatan. Apabila antibodi menjadi kuat, antibodi inilah yang akan melawan penyakit.

Jadi, penting ke makan supplement?
Saya tidak ada jawapan untuk anda. Andalah yang harus menjawabnya sendiri. Tanya pada hati, adakah cukup nutrisi yang kita ambil setiap hari melalui corak pemakanan kita. Cukupkah gizi makanan kita untuk merangsang antibodi badan? Atau adakah makanan yang kita makan itu lebih menyumbang kepada penyakit. Jawab dengan jujur dan anda akan temui jawapannya adakah anda memerlukan supplement.



Berminat produk suplemen? Perlukan konsultasi? Jangan segan hubungi saya.
Pengedar Shaklee Gombak, Wangsa Maju, Setapak.
PM | Whatsapp 012 3917458
SID : 926943

0 comments:

Post a Comment