Thursday 28 January 2016

Cinta Vitamin 50sen



Vitamin C Shaklee sentiasa menjadi pilihan ramai. Sebab apa? Sebab yang paling utama ialah M.U,R.A.H. Sebotol ada 180 biji dan boleh bertahan selama 6 bulan. Bayangkan sehari hanya memperuntukkan 50sen sahaja untuk mendapatkan manfaat Vitamin C. satu tablet manfaatnya seperti makan 7 biji limau. Sebiji limau boleh dapat tak dengan harga 50sen? Tak dapat kan.... Kat pasar pon tak dapat harga 50 sen sebiji limau tau. Apatah lagi 7 biji limau. 

Sebab kedua ialah sifatnya yang Sustain Release. Apakah maksudnya? Maksudnya ialah vitamin C ni boleh bertahan dalam badan selama 5 jam kerana ia di lepaskan setiap jam. So, selama tempoh 5 jam, badan kita akan dapat menikmati manfaat Vitamin C. 

Tetapi Vitamin C shaklee hanya 500mg berbanding jenama lain ada yang 1000mg. 
Ramai yang beranggapan, lebih tinggi kandungan vitamin C adalah lebih baik. Silap yer. Sebenarnya, berapa lama Vitamin C boleh berada dalam badan itulah yang terbaik. Kenapa? sebab pada satu-satu masa, badan kita hanya memerlukan kurang 100mg. Jadi ke mana lebihnya vitamin C yang tidak diserap oleh badan? Vitamin C yang lebihnya akan larut dan di buang melalui proses perkumuhan. Jadi, sangatlah rugi kalau Vitamin C yang kita makan di buang begitu sahaja kan. 

Pilihlah dengan bijak. Pilihan uols akan menentukan kesan vitamin C terhadap tubuh badan uols. Rasai dan nikmatilah kebaikan vitamin C kerana Vitamin C ialah vitamin asas yang diperlukan oleh badan.



Berminat produk suplemen? Perlukan konsultasi? Jangan segan hubungi saya.
Pengedar Shaklee Gombak, Wangsa Maju, Setapak.
PM | Whatsapp 012 3917458
SID : 926943

0 comments:

Post a Comment