Sunday 7 January 2018

Bagaimana Untuk Menenangkan Hati Pasangan Dengan Omega 3 Berdasarkan Kajian Statistik


Omega 3 itu penting untuk kesihatan.

Tidak ada orang yang mahukan sakit. Apatah lagi dengan penyakit-penyakit yang kronik. Ia adalah cabaran terbesar masa kini untuk mendapatkan kesihatan yang baik setiap hari.

Kesibukan harian membataskan masa untuk menyediakan makanan yang sihat.
Tanyalah pada mana-mana wanita atau isteri pasti mahukan yang terbaik untuk suami dan anak-anak. Di sini peranan suplemen bagaimana dapat  membantu para isteri menjaga kesihatan jantung pasangannya

PENYAKIT jantung koronari merupakan penyakit pembunuh nombor satu di Malaysia dan di seluruh dunia. Berdasarkan statistik, setiap 15 minit, seorang penduduk Malaysia akan mendapat serangan jantung. Elakkan berada dalam statistik ini untuk menjaga hati pasangan anda.

Di samping rawatan yang boleh diberi di hospital, pencegahan merupakan sesuatu yang lebih bermakna kerana mencegah adalah lebih baik daripada mengubati.

Berdasarkan kajian-kajian terkini, pengambilan minyak ikan yang kaya dengan asid lemak Omega-3 boleh membantu mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Ia patut diamalkan sebagai suplemen harian yang sangat penting untuk kesihatan tubuh badan. Dalam masa yang sama, kita juga perlu makan ikan secara kerap untuk mendapatkan sumber asid lemak Omega-3 melalui pemakanan harian.




Banyak kajian saintifik telah membuktikan kaitan yang amat kuat di antara Omega-3 dengan kesihatan jantung yang baik. Pada 8 September 2004, USFDA di Amerika Syarikat telah mengeluarkan kenyataan yang menyokong Omega-3 i(EPA & DHA) sebagai satu suplemen yang boleh mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.

Kesimpulan daripada kajian ini menunjukkan terdapatnya pengurangan kadar kematian akibat serangan jantung kali kedua sebanyak 45%. Kesan positif terhasil kesan daripada pengambilan Omega-3 yang diamalkan setiap hari selepas tiga bulan dan seterusnya.

Sumber utama

Omega-3 terbentuk dari gabungan EPA dan DHA. Sumber utama DHA ialah dari ikan laut dalam seperti salmon, ikan kod, ikan tuna dan ikan mackerel. Persediaan minyak ikan (fish oil) yang banyak dijual di farmasi-farmasi mengandungi DHA dan satu lagi bahan yang dinamakan EPA.

Selain dari membantu mengurangkan masalah jantung, Omega-3 juga mempunyai kebaikan yang lain.

Kebaikan Minyak Ikan

  • Meningkatkan tahap kolestrol baik dan mengurangkan tahap kolestrol jahat
  • Merendahkan risiko terkena angin ahmar / strok
  • Pengambilan secara berterusan dapat mencegah penyakit buah pinggang
  • Dapat meningkatkan IQ  (baik untuk kanak-kanak) dan meningkat kan daya ingatan (baik untuk org tua yg mengidap penyakit alzheimer.
  • Dapat membantu menurunkan berat badan atau untuk KURUS
  • Membantu dalam meningkatkan kesihatan penglihatan
  • Meningkatkan tahap imuniti (kurang selsema, demam, sakit kepala dll)
  • Sangat baik untuk ibu mengandung kerana dpt mengurangkan risiko keguguran
  • Dapat mengurangkan risiko penyakit asthma
  • Membantu mengawal emosi untuk mengelakkan penyakit kemurungan, kesedihan, dll
  • Membantu meningkatkan tahap kesuburan bagi lelaki
 * Sumber rujukan adalah dari www.webdm.com , www.menfitness.com , Organic Facts.net


Bagaimana memilih omega-3 yang berkualiti?

OmegaGuard Shaklee merupakan minyak ikan paling tulen di dunia. Ini kerana setiap kapsul OmegaGuard mengandungi 7 spektrum penuh asid lemak omega-3 semulajadi antaranya EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Satu sajian OmegaGuard membekalkan 905mg asid lemak omega-3 EPA dan DHA iaitu 99% kandungan Omega-3 di dalam setiap kapsulnya. 

Mengapa bayar lebih untuk harga lemak ikan?
Dapatkan OmegaGuard dengan harga promosi di sini.

Klik gambar untuk konsultasi lanjut.




0 comments:

Post a Comment