Wednesday, 18 March 2015

Shaklee buka peluang perniagaan



Alhamdulillah.

Bertahan lebih 50 tahun di dalam dunia perniagaan bukan satu jangka masa yang pendek.
Di sokong dengan rangkaian produk yang bermutu tinggi dan kajian demi kajian untuk memastikan produknya adalah selamat di gunakan.

Ni keratan akhbar di Harian Metro. Perasan tak? Selama Shaklee ada di pasaran Malaysia, tidak sekali pun mereka menggunakan artis sebagai duta produk. Kenapa agaknya? 
Sebab, produk Shaklee tidak memerlukan duta. Cukup kami sebagai duta bergerak. hehhehe...

Tapi kan, seriously, cuba bayangkan, kalau tidak kuat marketing plannya, tidak mungkin Shaklee boleh bertahan selama ini. Dan, ramai yang sudah merasai kesannya. Samada keberkesanan produknya mahupun peluang perniagaannya. Dan yang paling penting sekali, ukhwah atau hubungan sesama pengedar sangat rapat. Bukan sekadar bersaing secara sihat malah memimpin tangan bersama-sama. Mana ada perniagaan MLM yang lain yang begitu kuat ukhwahnya. 
Wallahualam.

Saya dah jumpa apa yang saya mahukan, dan sedang berusaha ke arah itu. Insha Allah, kegigihan dan usaha pasti akan membuahkan kejayaan. Ingin bersama-sama saya mengorak langkah? Berpimpin tangan menuju ke puncak? Mulakan langkah sekarang. Kerana langkah seribu tidak akan bermakna jika tidak di mulakan dengan langkah yang pertama. 
Caiyok!

----------------------------------------------------------

'Shaklee Products (Malaysia) Sdn Bhd (Shaklee) optimis mencatatkan pertumbuhan perolehan sebanyak 50 peratus tahun ini berbanding RM400 juta yang dicatatkan pada tahun lalu bersandarkan pelaksanaan kempen kesedaran produk kepada penggguna dan membuka peluang perniagaan kepada orang ramai. Shaklee adalah produk makanan tambahan serta barangan keperluan pengguna yang mengguna pakai platform pamasaran secara langsung dan ketika ini terdapat antara satu hingga 1.5 peratus penduduk Malaysia menjadi pengedar produk berkenaan.

Presidennya, Victor Lim berkata, Shaklee adalah produk berasal dari Amerika Syarikat yang mempunyai cawangan di seluruh dunia dan Malaysia menjadi penyumbang keempat terbesar ke atas perolehan keseluruhan globalnya. Beliau berkata, ketika ini terdapat lebih 50 produk Shaklee berada di Malaysia terdiri daripada pelbagai segmen kegunaan antaranya bagi meningkatkan tenaga ketika bersukan, kecantikan tubuh badan dan nutrisi kesihatan.

“Tahun ini, kami tidak bercadang untuk memperkenalkan sebarang produk baru tetapi lebih kepada kempen iaitu Kesan Shaklee Kepada Kehidupan bagi membolehkan orang ramai mengetahui keberkesanan penggunaan produk kami serta membantu melahirkan lebih ramai usahawan baru dalam perniagaan jualan langsung.

“Walaupun terdapat pelbagai spekulasi dalam penurunan jualan produk berikutan pelaksanaan Cukai barangan dan Perkhidmatan (GST), kami tidak merasakan ia akan berlaku dalam segmen kesihatan atau makanan tambahan kerana ia satu keperluan pengguna untuk menjalani kehidupan seharian,” katanya kepada Bisnes Metro semalam.
Menerusi pengenalan kempen itu, Shaklee optimis mampu mencatatkan 50 peratus peningkatan pengedarnya tahun ini terutama di kalangan mereka yang berusia 25 hingga 40 tahun.


Berminat produk suplemen? Perlukan konsultasi? Jangan segan hubungi saya.
PM | Whatsapp 012 3917458
SID : 926943

Related Posts:

0 comments:

Post a Comment