Tuesday 21 October 2014

Info Penyakit : Bagaimana Shaklee membantu penghidap diabetes...


Mengikut statistik yang dikeluarkan oleh pihak kementerian , 1 daripada 7 rakyat Malaysia menghidap diabetes ataupun penyakit kencing manis. Rata-ratanya dikaitkan dengan gaya hidup dan amalan hidup yang tidak sihat.

Diabetes adalah salah satu penyakit kronik di mana ianya merupakan masalah yang besar di kebanyakan negara-negara di dunia. Di Malaysia satu kajian telah dilakukan pada tahun 1996 di mana dianggarkan 700,000 hingga 900,000 orang dewasa berumur 30 tahun ke atas menghidapi diabetes atau terdapat 8 penghidap diabetes bagi setiap 100 orang dewasa.

Apabila usia semakin meningkat, risiko untuk anda terkena penyakit ini adalah lebih tinggi terutamanya jika anda peminat air berkarbonat, minuman yang manis, kek, gula-gula, kuih yang manis-manis atau apa saja makanan yang manis. 


Bagaimana Shaklee membantu pesakit Diabetes?



1) ESP
- Membantu mengekalkan paras gula normal dalam darah dan penyembuhan luka

2) VITA-LEA
- Mengandungi imbangan vitamin dan mineral yang lengkap.

3) GLA COMPLEX
- Mengimbangi hormon insulin dan menurunkan paras kolestrol

4) VITA-C
- Mengukuhkan kapilari dan salur darah

5) ZINC COMPLEX
- Membantu tubuh menghasilkan insulin dan pemulihan luka dengan cepat

6) ALFALFA COMPLEX
- Membantu menstabilkan gula dalam darah

Atau anda jenis yang tidak gemar pengambilan pelbagai jenis vitamin? Vivix adalah alternatif lain untuk pesakit Diabetes.



Resveratrol di dalam Vivix membantu meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin. Rintangan insulin adalah satu daripada faktor penyumbang utama diabetes dan jika sensitiviti tubuh terhadap insulin dapat ditingkatkan, ianya boleh mengurangkan diabetes.

Apabila tubuh hilang sensitiviti terhadap insulin, tubuh akan keluarkan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. Jadi resveratrol pula berfungsi untuk meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap insulin secara tidak langsung  mengurangkan amaun insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula darah.

Resveratrol juga mengaktifkan enzim yang sangat berkuasa dalam tubuh. Untuk mencegah atau menyembuhkan diabetes, satu enzim akan di aktifkan yang mana enzim ini bertanggungjawab terhadap rembesan hormon insulin dan tahap sensitivitinya.


Pilihan adalah di tangan anda dan bergantung kepada bajet yang anda ada.






Berminat produk suplemen? Perlukan konsultasi? Jangan segan hubungi saya.
PM | Whatsapp 012 3917458
SID : 926943

0 comments:

Post a Comment