Monday 1 September 2014

I love Collagen Shaklee

I Love Collagen.


Haa gitu kan. Ada yang tak suka collagen? Rugi siapa yang tak suka collagen tau. Sebab collagen banyak sangat manfaatnya.

Pengalaman saya dengan collagen sejak dari usia 25 tahun lagi. Ada terbaca artikel mengenai kepentingan collagen pada tubuh badan bukan sahaja pada kulit. Masa itulah datangnya kesedaran. Tapi kadangkala skip jugak. Sekejap makan, sekejap terlupa. Sangat tak konsisten sehinggalah saya berusia 29 tahun. Mula serius mencari produk collagen. Maklumlah dah nak masuk 3 series kan.

Saya start dengan Kolagen jenama T. Lepas tu cuba pulak jenama Z. Kemudian bertukar kepada Collagen Dust dan last sekali Collagen Jenama Shaklee. Di sini lahirnya sebuah cinta. Haaaa gitu kan... hehheh... Memang benar. Honestly, saya jatuh cinta dengan Collagen Shaklee. Kalau ambil secara konsisten, insyaallah akan nampak kesannya.




Apa yang membuatkan saya suka sangat Collagen Shaklee ni?
Of coz bukan sebab rasanya. Ahak. Untuk pengetahuan, collagen Shaklee sangat asli jadi rasanya juga tersangatlah asli. ;-) Haaa boleh bayang tak? Rasanya sangat 'ikan' kalau di bancuh dengan air masak sahaja. Jangan bimbang, rasanya tidaklah hina sangat sampai tak boleh telan. Ahak. Boleh sahaja di bancuh dengan semua jenis jus atau air apa pun kecuali air bergas dan air yang berkafein.  Ada customer saya, dari awal tanya apa rasanya. Dia tak suka collagen yang hanyir katanya. Sebab dia pernah try ada sesetangah collagen yang dia tak boleh nak telan. Bila dah try Collagen Shaklee, dia kata ok dia suka. Boleh campur dengan jus tak rasa apa dah.

Lagi? Apa kesan yang dapat dari pengambilan Collagen Shaklee ni ye?
Jujurnya saya ambil Collagen adalah untuk kulit. Di sebabkan kulit saya jenis yang kering, takkanlah nak biarkan tua sebelum usianya kan. Eh, tapi kan... tapi kan... Ramai yang kata umur saya range 27 -29 tau (muda 5 tahun youuu... :-)
Kulit akan jadi moist, tumit kaki yang pecah-pecah pulih sepenuhnya. Tak payah pakai cream Ellgy lagi. Kulit kering duduk di aircond pun tidak ada lagi. Alhamdulillah. Di sebabkan main concern saya pada kulit maka hasilnya nampak ketara perubahan di bahagian kulit. Lebih anjal gitu. ;-)

Selain daripada untuk kulit, collagen juga bagus untuk sendi. So, sambil-sambil jaga kulit untuk awet muda dapat bonus sendi sihat. Rugi ke? Cegah lebih baik dari merawat. Sambil-sambil minum collagen dapat pulak bonus shaklee. Haa lagi best kan?




Nak FREE MEMBERSHIP? 

Beli set kulit + Alfalfa Small + B Complex
Anda layak FREE MEMBERSHIP.

Set Kulit



Berminat? Contact saya untuk konsultasi percuma.
PM | Whatsapp 012 3917458
SID : 926943

0 comments:

Post a Comment